lauantai 23. huhtikuuta 2016

Akateeminen kirjakauppa uudistui ja parantui



Akateeminen kirjakauppa uudistui ja parantui, ainakin niin, että pokkareita ja kirjoja on enemmän tarjolla, ja Turussa ja Helsingissöä pienemmässä tilassa.


Uin varmaan vastavirtaan, sillä olen kuullut kaikesta muutoksesta vain rutinaa, mutta "muutos ei ole pahasta, vaikka kyse olisi ollut rahasta tai sen puutteesta". Tilaa tosin on vähemmän ja siis myös hyllymetrejä.


Arkkitehtuuri on ennallaan.





Olen saanut Akateemisessa hyvää palvelua, edelleen Akateemisessa on paljon ruotsinkielistäkin tarjontaa, tätä Jan Guilloun Blå stjärnan teosta myytiin kovakantisena hintaan 5 euroa. kirjassa on 480 sivua. Kilohinta kirjalle on edukas ja sisältö laadukas. Luen tämän ennen kesäistä Ruotsin matkaani tai sen aikana.

4 kommenttia:

  1. Minua harmittaa edelleen suunnattomasti, kun Akateeminen lähti pois Oulusta. Sen myymälä oli iso ja valoisa, ja valikoimassa toi monipuolisuutta Suomalaisen tarjontaan. Nostan hattua ruotsin taidoillesi... minulla ruotsi on päässyt pahasti ruostumaan, kun en ole kieltä juuri käyttänyt sitten ammoisten lukioaikojen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta oli hyvä, että Akateeminen jäi Turkuun.
      En ole kovin hyvä ruotsissa, mutta jossain vaiheessa vaan aloin katsoa Ruotsin TV:tä, lukea kirjoja ruotsiksi ja olen ainakin kuukauden Åbo Underrättelsenin nettilukija (eka kk maksaa euron).

      Poista
  2. Ai, kiva!
    Minulla on Helsingin reissu tässä keväällä. Käyn silloin tarkastamassa, miltä Helsingin Akateeminen tuntuu.
    Blogeissa on kehuttu uutta Nide-nimistä kirjakauppaa Helsingissä. Pitääpä käydä sielläkin samalla reissulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nide on outo minulle, Helsingissä on hyviä kirja-antikvariaatteja olen ostanut Nobel-kirjoja niistä. Olen aina pitänyt Helsingin Akateemisessa enkä ole omistajan vaihdoksen jälkeen siellä käynytkään. Täytyy mennä viimeistään Helsinkiin ja Starbucks on Akateemisen vieressä, siellä kävin myös, mutta minusta kahvi ei ollut niin hyvää kuin luulin, melko tavanomaista minusta-

      Poista